Een dag vooral veel wandelen

4 september 2019 - Qingdao, China

Zie de foto's in het verhaal, maar ook de filmpjes apart op deze website die ik zo nu en dan upload. Duurt ff hier met wifi.

Het zou een rustige dag worden had Qingbo gezegd, nog zonder veel trainen. Nou... je kan beter trainen dan zo'n dag als vandaag. Twee blaren heb ik er van overgehouden. In de ochtend deed ik even rustig aan en trainde zelf op mijn kamer. Want ja niet trainen is er bij mij niet bij natuurlijk. Daarna heerlijk ontbeten. Echt bizar hoe goed het allemaal geregeld en zoveel. Pfff.... Toen gingen we weer met de metro naar de stad. Twee keer overstappen en we kwamen uit vlakbij de kust. Een vriendin van Lena haalde ons daar op om ons rond te leiden die ochtend. Dat is normaal haar werk ook, dus ze kon veel vertellen. Ze kan alleen geen Duits, dus dat werd vertaald door Liqin. Daar stapten we op een grote zeilboot, althans 2 boten. Dus de groep ging gesplitst op zee varen waar we op het water heel goed de skyline van Qingdao konden zien. Heerlijk even op het water. Geweldig.

Klik op de foto's en je ziet ze groter als het goed is. :)

DSC01277DSC01282DSC01302IMG_3142

Toen gingen we langs de kust lopen waar je natuurlijk van alles tegenkomt qua mensen maar ook qua kunst. Een groot ijzeren kunstwerk blijkt het grootste ter wereld te zijn in 1 stuk. Een heel verhaal daarover wat ik jullie zal besparen.

DSC01308DSC01313

Daarna gingen we met een metro naar het oude gedeelte van de stad. Jeetje wat zie je toch veel als je loopt en met de metro gaat, dat is dan wel weer leuk. En we zijn ook een bezienswaardigheid met zo'n groep. Lena en Qingbo zijn in deze buurt opgegroeid en de middelste broer van Qingbo woont nog steeds in het huis waar hij en zijn 2 broers geboren zijn. We werden daar hartelijk ontvangen in de tuin en ja hoor uiteraard weer met heerlijk Chinees eten en ook ijsjes. Poeh poeh... dat gaat erin met deze warmte hier. En het bier wordt hier aan huis bezorgt in plastic zakken. Ja jullie lezen het goed, in doorzichtige plastic zakken. hahaha Het huis mogen we ook bekijken, dat ziet er toch anders uit dan hoe wij wonen hoor!

DSC01326DSC01328

En toen ja weer lopen natuurlijk... naar een Duitse kerk die geschonken is aan Qingdao. En ja met Duitsers moet je daar dan natuurlijk wel gaan kijken. Bizar hoeveel getrouwde stelletjes daar voor die kerk worden gefotografeerd.

Schermafbeelding 2019-09-04 om 22.47.59Schermafbeelding 2019-09-04 om 22.48.37

En toen... ja lopen natuurlijk... naar een ander gedeelte van de oude stad waar we in een hele grote winkel de tijd kregen om even lekker in te kopen. Nou, ik heb niets kunnen vinden. Alles is te kort en te klein! Heb ik weer! Maar ja, ik vind de mode hier in dit soort winkels ook niet echt je van het! Maar ja, daarna gingen we daarboven dineren. En ja, wat kan ik zeggen. Dat was ook weer fantastisch. Lena liep met ons langs het buffet om het een en ander uit te leggen, want dit keer kon je zelf alles pakken wat je wilde. En sommige dingen waren wel vreemd hoor. Gekke poten en gedeeltes van koppen. En aan tafel kregen we ook tong aangeboden die aan een spies zat. Ik heb het wel gegeten, ja je moet het toch proberen. En... het was niet vies, maar het idee gewoon! Gelukkig was er genoeg ander eten wat iets normaler was en echt heerlijk!

DSC01338DSC01341

Daarna... eeeeuuuhhh... ja weer lopen richting het strand. En daar moesten we onder de weg door en kwamen we in een onderruimte terecht waar allemaal winkeltjes waren en eettentjes. Dat was lastig, want ja, die wilde daar kopen en die daar en op een gegeven moment waren we elkaar wel een beetje kwijt. Maar ja uiteindelijk buiten konden we van het prachtige uitzicht genieten. De skyline hier is zo veranderd, veel hoge gebouwen die in de avond allemaal verlicht zijn met kleuren en bewegende vormen. Echt heel mooi. Uiteindelijk liepen we langs de boulevard naar de metro terug waar we weer twee keer overstapten en na een laatste korte wandeling weer in het hotel waren.

DSC01344DSC01349

DSC01351

Pffffff... nu uitblazen dus... Ik heb zojuist met Raymond en Vino Skype gebeld wat echt heel goed gaat gelukkig. Leuk om mijn twee kanjers even in het echt te zien en te spreken. Vino vond het maar raar dat hij mij van een beeldscherm hoorde. Raymond zei dat hij het scherm wilde likken. Aaaaahhhhh...smelt... ik mis mijn beide schatjes.

Nou luitjes... ik ga alles weer opladen qua apparatuur voor morgen. Dan gaan we eerst om 6 uur trainen met een paar en vanaf 06:30 met de hele groep. Heerlijk... eindelijk weer trainen!

1. Ronie Baank:
    4 september 2019