Op weg naar ZhenZhou

8 september 2019 - Zhengzhou, China

We staan weer vroeg op, in de kamer wat Qigong oefenen en om 6 uur aan het ontbijt. Want ja, je weet hier nooit hoe druk het is op de weg. En we moeten op tijd zijn voor de trein. Het ontbijt is echt weer fantastisch.

We worden weer met bus opgehaald en nu naar een ander treinstation gebracht. Echt weer een giga station met een giga plein ervoor en ook weer een strenge controlepost waarbij paspoort en ticket goed bekeken worden, alle tassen door een scan gaan en jijzelf ook en daarna nog eens met een bodyscan. Bizar, voor een trein! En toch staan hier geen rijen dik, wat je wel zou denken. We waren ruim op tijd, ja en wat doe je dan om de tijd te doden. Dan ga je natuurlijk TaiJi en/of QiGong doen. Zie het bewijs op de foto en zelfs een filmpje is ervan gemaakt, wat je bij Video's kan zien. Maar we zijn op diverse mobieltjes terecht gekomen, want we werden van alle kanten bekeken en gefilmd. Lachen joh!

treinstationIMG_3508

Het is wederom een hele snelle trein en onderweg zien we dat we bijna 300 km gaan. Niet normaal, je merkt er helemaal niets van. Het rijdt echt zo rustig. In de trein maak ik weer een filmpje op mijn laptop, dit keer van de geweldige Wushu show die we gisteren gehad hebben. Je kan deze weer bij Video's vinden. Iedereen in de trein wil hem hebben. :)

snelle treinfilmpje

Als we in ZhenZhou na vier uur aankomen worden we opgewacht door 2 Chinezen, waarvan er 1 Duits spreekt. Wow, die zijn we nog niet tegengekomen. We stappen in de bus en rijden naar de Holiday Inn. Daar aangekomen blijkt dat we niet door mogen omdat het hotel is afgehuurd door de regering. Wat blijkt, het reisburo wist dit, maar was het vergeten door te geven aan de chauffeur. En Lena had niet meer gekeken naar de wijziging, zij ging ervan uit dat alles geregeld was. Oeps... Lena's bloeddruk was op dat moment weer even hoog... hahahahahahaha... de arme schat. Wij moesten er wel om lachen. Valt niet mee om alles goed te regelen en bij elkaar te houden. Toen Qingbo aan de telefoon kwam, want die was door een vriend van hem opgehaald in de auto en al in het hotel, kwam Lena erachter dat we voor het verkeerde hotel stonden. Hilarisch!

Uiteindelijk in het juiste hotel aangekomen zagen we al dat dit hotel geen verkeerde 2e keus was. Integendeel, Innside hotels zijn heel goed. En dat blijkt, de aankleding, de services; alles is weer top! Even naar boven de koffer uitpakken en om 17:30 uur naar de lobby. Toen was er nog even een constinatie omdat Liqin een Chinees is die niet in China woont en dan niet in dit specifieke hotel mag verblijven? Of zoiets? Ik heb er weinig van begrepen in het Duits, maar er was zelfs politie voor gekomen. Dan merk je weer dat je in China bent. Alles ligt onder de loep!

hotellobbyIMG_3502

We gingen lopend naar het restaurant. En ook daar was het constinatie. De kamer waar we in gepland waren rook niet echt heel fijn. Dus we werden in een kamer ernaast geplaatst. Maar toen bleek dat die kamer gereserveerd was en we dus weer moesten verkassen. Bleek een kom ook niet echt schoon te zijn die er stond, waarna iedereen zijn kom, bord en stokjes ging nakijken en schoonwrijven. Heerlijk, wat een lol. Echt, je moet je hier niet druk maken. Het eten was echt lekker! En weer veel, ik ben me al een beetje gaan aanpassen met hoeveel ik eet. Het is maar goed dat we ook veel bewegen, alleen vandaag was het natuurlijk best veel reizen. Daarom had Lena ook veel groenten besteld. De drankjes moesten we zelf afrekenen en ook daar was het weer hilarisch en lekker onduidelijk wat we moesten afrekenen. Gelukkig hebben we 3 Chinezen in de groep, maar zelfs dan was het nog onduidelijk. Zooooo grappig hoe alles ging vandaag. Heb me rot gelachen. En gelukkig de rest ook, de groep is echt heel fijn en meegaand.

restaurant1restaurantbetalen of niet

Na het eten nog even wat rondgelopen hier en gedroogde mango gekocht voor morgen onderweg. We gaan morgen sightseeing doen. Maar alles is hier in de buurt is zo nieuw met veel kantoren dat het gewoon hierachter heel rustig is. Bizar! Waar gaat dit heen over een paar jaar. Maar ja, morgen weer een dag. Doei...

DSC01639

1. Jacoba Magereij:
    9 september 2019
    Wat geweldig allemaal, jij (jullie) maken wel wat mee. Paar van die buitenlanders hé die doen Qigong etc.. en de communicatie storing Whaaaaaa. Maar niet te min genietse van je mooie ervaringen. xxx
  2. JO zelf:
    12 september 2019
    Doen we lieverd... thanks...