Naam:
Foto’s:
708
Video’s:

Over mij

Ze noemen me ook wel JO, vandaar ook JO-qigong-taiji. Met het lesgeven in qigong en taiji leer ik zelf zoveel. Het was niet mijn bedoeling om les te gaan geven, maar mijn Chinese leraren Sui Qingbo en Lena Du Hong spoorden mij, tijdens de opleiding in 2008, aan om les te gaan geven. Gewoon omdat ik er zelf zoveel van zou gaan leren. Nou, dat klopte en… het is ook nog eens onwijs leuk om te doen! Met deze sport raak je eigenlijk nooit uitgeleerd en kan je jezelf steeds verder verdiepen. Het is never nooit saai! Met TaiJi en QiGong voel ik weer diezelfde passie die ik altijd voor het dansen (vanaf klein kind) voelde. Dat enthousiasme probeer ik ook in mijn lessen over te brengen.

Kijk eens op mijn website: https://www.jo-qigong-taiji.nl

Over mijn reis

Voor qigong en taiji heb ik al aardig wat tripjes mogen maken, vooral naar Oostenrijk waar de opleidingen gegeven worden. Ik ben de tel kwijt hoe vaak al. Maar ook ben ik 6 jaar geleden in China en in Duitsland geweest voor deze mooie sport. Nu dit jaar 2019 ga ik weer een zomerweek naar Oostenrijk en voor 3 weken naar China voor een rondreis van Qingdao het binnenland in naar Shanghai. We gaan langs diverse Universiteiten om kennis te delen en uiteraard het oorspronkelijke China ook meemaken. Leuk dat ik dit hier kan delen en zo voor mezelf ook kan bewaren. Lees/kijk je mee?

Bezochte landen

Ik heb 6 landen (3%) bezocht:

China, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland.