Eerste trainingsdag en Verenigingsbijeenkomst

29 juli 2019 - Schwarzenberg am Böhmerwald, Oostenrijk

Vroeg opstaan ben ik wel gewend, maar om dan ook op je werkvakantie 6 uur op te staan is toch eigenlijk ook niet erg. Behalve als je laat naar bed bent gegaan. Ja, eigen schuld. Maar... ik heb het er voor over, het was weer een super gezellige avond gisteren.

Diverse trainingen

Ja luitjes, alles weer even ophalen bleek deze dag wel. De QiGong-18 werd even uitgeplozen zeg. Wow! Elke keer weer is weer verrassend hoe je elke vorm toch weer kunt verdiepen. Jaja we zijn nooit uitgeleerd en dat maakt het daarom juist ook zo interessant. Ook de Kraanvogel was intensief en ik vond zelfde de TaiJi Bailong Ball leuk om te doen. Deze vorm zorgt goed voor je conditie... poeh! Maar ook de TaiJi-24 was weer een verademing met hele kleine details en flink doornemen. En de Stok en waaier was weer onwijs fijn om te mogen doen, die had ik al een tijdje niet gedaan, helaas door tijdgebrek. Ook had ik nog even tijd tussendoor om wat foto's te maken toen de nieuwe extra zaal leeg was die ze als promotiemateriaal kunnen gebruiken. De dag vloog om, bizar.

DSC00840DSC00842DSC00868

Chinees dineren

Het eten in het Buildungszentrum was fantastisch. Wat leuk dat de familie van Qingbo hier deze week is en ze de hele week het eten verzorgen. We worden verwend. Dit is toch andere koek dat we in Nederland voorgeschoteld krijgen. Top weer dus... dat belooft weer wat voor als we straks echt in China zijn. Nu al zin in, al is het alleen maar in het eten... hahahahahahahaha...

DSC00844DSC00850DSC00851DSC00855

Bijeenkomst Vereniging

Na het eten gingen de leden naar het gemeentehuis van Schwarzenberg waar een bijeenkomst plaatst vind elk jaar rond deze tijd. Ik ben lid van de Internationale LaoShan Union für Lebenspflege und TCM en de traditie is dat elk jaar bij de Zomerakademie de leden van de vereniging bij elkaar komen om te vergaderen over wat er met het verenigingsgeld is gedaan afgelopen jaar en wat er de komende periode gaat gebeuren. Tan en Suzanne hadden voor het eerst de leiding hiervan en samen met Martina en Liqin zorgen zij ervoor dat alles verzorgt wordt. Een hele klus, zeker als het iets is wat je er (even) bij doet. Daar vergissen mensen zich wel eens in. En wat deden ze het goed! Ze hadden alles goed voorbereid met wel 15 agendapunten. En alles is eigenlijk heel soepel goedgekeurd door iedereen. Ja, je mag dus ook stemmen, hoe grappig. Na de bijeenkomst uiteraard weer bij Christian wat gedronken en ohoh weer zo lekker gelachen. Je krijgt hier wel heeeeele kleine biertjes... Oeps... ja, het werd eigenlijk wel weer wat laat. Maar ja... morgen weer lekker opnieuw Qi opdoen!

DSC00886DSC00887DSC00889IMG_2049